2011-11-12

见识红色中国:谁是陈光诚


2011年11月12日是陈光诚40岁生日。《见识红色中国》网站刊登专栏作家、记者 Yaxue Cao 的英语博文,题为:Who Is Chen Guangcheng— A celebration of life on his 40th birthday

(译)大家都知道这些关键词了:盲人“赤脚”律师、非法软禁,等等等等。最近的日子里,我一直关注有关陈光诚的文章,他们,有记者,也有法律专家,他们写着写着就变成了陈光诚的好朋友,这真的让我印象良深。今天和明天,我就和大家分享一下 —— Yaxue

You already know the labels: the blind “barefoot” lawyer, the illegal house arrest, etc. Over the past days and weeks, I have come across writings about Chen Guangcheng, by journalists who covered him and by legal professionals who worked and became close friends with him, that have made deep impressions on me. Today and tomorrow I will share some of them with our audience here. –Yaxue

原文链接(英语)

1 comment:

Yaxue Cao said...

谢谢你们的链接。共同为正义呐喊。

需要说明的是,我并非记者,也谈不上是专栏作家,只是客写而已。

引言中间一句正确的翻译是:“近些日子来,我读了一些有关陈光诚的文章,有的是记者专题报道,有的是跟他一道维权并成为朋友的人写的,它们给我留下了很深印象。”

文章后半部分很快便会出来。请继续链接。谢谢你们。